ІКТ як складова формування компетентностей вчителя та учня
Відповідно до плану роботи Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 26 вересня 2013 року у Хмельницькому відбулася регіональна науково-практична конференція «Розвиток професійної компетентності педагогів у контексті реалізації нового Державного стандарту базової та повної середньої освіти (природничо-математичні предмети, інформатика та технології)». Було організовано роботу п’яти секцій. Секція «ІКТ як складова формування компетентностей вчителя та учня» працювала з 12.30 до 15.20 в режимі вебінару. Методисти, голови методичних об’єднань, зацікавлені працівники методкабінетів та учителі брали участь у роботі секції з місць, не покидаючи рідного міста або району.
Відкрив роботу вебінару Ребрина Віталій Арсенович, старший викладач кафедри теорії і методик природничо-математичних дисциплін і технологій. Він наголосив, що використання ІКТ у курсовій підготовці вчителів інформатики, організації методичної роботи з методкабінетами та школами є сучасною та актуальною вимогою часу, розповів про ресурси, які створені ХОІППО та використовуються учителями для формування ІКТ компетентностей та розвитку інформаційної культури.
На вебінарі виступили Шакотько Віктор Васильович, заступник директора з навчальної роботи Кременчуцького педагогічного училища ім. А.С. Макаренка, викладач-методист (Реалізація компетентністного підходу в підручниках з інформатики 5-го класу), Пилипчук Олександр Павлович, вчитель інформатики Гаврилівської ЗОШ І-ІІІ ст. Теофіпольського району, вчитель-методист (Викладання інформатики у 5 класі. Точка зору вчителя), Пасіхов Юрій Якович, завідувач лабораторії інформаційних та комунікаційних технологій, заслужений учитель України (Створення інформаційно-освітнього середовища м. Вінниці та Вінницької області та досвід його використання), Зубик Віталій Віталійович, методист науково-методичного центру викладання інформатики, ІКТ і ДН (Можливості платформи (програмного середовища) дистанційного навчання для запровадження нового стандарту), Савіцький Олег Миколайович, вчитель інформатики гімназії №2 м. Хмельницького, вчитель-методист і Земляк Ірина Вікторівна, вчитель інформатики Кам’янець-Подільської СЗОШ №5 з поглибленим вивченням інформатики, старший вчитель (Особливості впровадження проекту «Відкритий світ» в умовах шкіл області), Максименко Вероніка Анатоліївна, ст. викладач кафедри теорії і методик природничо-математичних дисциплін і технологій (Інформаційно-комунікаційна компетентність педагогів як складова професійної компетентності), Слободян Ольга Миколаївна, методист з інформаційно-комунікаційних технологій Віньковецького РМК (Реалізація алгоритму методичногосупроводу підвищення ІКТ-компетентності педагогів району в рамках виконання Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року), Сологуб Олександра Станіславівна, методист науково-методичного центру викладання інформатики, ІКТ і ДН (Особливості запровадження поглибленого та профільного навчання інформатики у навчальних закладах Хмельницької області), Дрижал Олександр Михайлович, ст. викладач кафедри теорії і методикприродничо-математичних дисциплін і технологій (Освітній сайт - як основа освітнього навчального середовища закладу), Коновалов Андрій Анатолійович, методист науково-методичного центру викладання інформатики, ІКТ і ДН (Освітні можливості комп’ютерної мережі як складової формування ІКТ-компетентностей вчителя та учня), Коцюбан Ілля Іванович, методист науково-методичного центру викладання інформатики, ІКТ і ДН, (Сучасні мультимедійні засоби навчання на дистанційних та онлайн-уроках), Маївка Світлана Вікторівна, вчитель інформатики Полонської гімназії, вчитель першої категорії (Web-квест як засіб розвитку інформаційної культури та ІКТ-компетентностей на уроках інформатики в умовах запровадження нових стандартів).
Приємно відзначити, що серед виступаючих був Вапнічний Сергій Дмитрович, вчитель інформатики і фізики Старокостянтинівської гімназії, старший вчитель. Він показав майстер-клас з проведення заняття міжкласного факультативу з програмування, поділився власним досвідом щодо роботи з обдарованими дітьми. Учасники вебінару побачили роботу у малих динамічних групах, у яких «старші» навчають «менших». Усіх приємно вразила дружня, творча атмосфера, яка панувала під час проведення заняття, індивідуальний темп проходження дітьми курсу та можливість вільно задавали запитання, отримувати допомогу від учителя та «старших» учнів.
Учасники конференції обговорили широке коло питань щодо перспектив застосування повного потенціалу ІКТ в освітній сфері, умов поліпшення якості застосування електронних засобів та приладів як можливості підвищення темпів впровадження креативного застосування ІКТ у навчанні та викладанні.
Гриб Г.А.,
методист методичного кабінету |